حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

نوشته بلاگ

نگاهی به تازه های بازار ماشین آلات

مرداد ۵, ۱۳۹۹ عمومی

ولوو

غلتک DD110C با موتور ۱۴۸ اسب بخاری D4 ولوو مطابق با استاندارد TIER 4 FINAL دارای وزن کاری ۱۲ تن و درام با عرض ۱۶۸ سانتیمتری است. سیستم هایی همچون دستیار فشرده سازی، تراکم مستقیم و محافظ فعال (سیستم حفاظتی تمام وقت دستگاه که امکان گزارش دهی کامل را فراهم می کند) در این دستگاه تعبیه شده است. شاسی دستگاه تحت گارانتی مادام العمر ولوو است و درام هشت دامنه ویبره دارد. سیستم فرکانس بالا با لرزش ۳۸۰۰ سیکل بر دقیقه امکان همراهی با سرعت فینیشر تنظیمی در ۱۸.۲۸ متر بر دقیقه را در عین حفظ نسبت تراکم فراهم می کند. از منظر طراحی ظاهری، دستگاه کاملاً بازطراحی شده است، نمایشگر دستگاه از طریق سیستم پایش فضای کاری تضمین می کند که فاصله مناسب و فضای مورد نیاز برای کارکرد مداوم وجود دارد. غلتک جدید همچنین مجهز به سیستم آب پاش اتوماتیک با قابلیت تنظیم زمانبندی، با دو لوله آب پاش و دو پمپ آب با سه مرحله فیلتراسیون است. بلحاظ استاندارد های ایمنی کابین مطابق با استانداردهای ROPS و FOPS طراحی شده است. کنسول قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد. درب موتور به بالا باز می شود. کلید یکسان برای تمامی قفل های دستگاه به کار می رود. سیستم بازیابی غیرفعال DPF و قابلیت اتصال به پشتیبانی تلماتیک ولوو از دیگر امکانات این دستگاه است.

تادانو

جرثقیل کارگاهی GR-1200XL تادانو با ظرفیت بار نامی ۱۲۰ تن رده جدیدی را بین محصولات قبلی این شرکت (GR-1000XL با ظرفیت ۱۰۰ تن و GR-1600XL با ظرفیت ۱۶۰ تن) ایجاد کرده است. این دستگاه با بوم اصلی ۵۶ متری و لینک های پیوستی ۱۰ تا ۱۸ متری به سیستم پایش لحظه ای بار تادانو تجهیز شده است. این سیستم با پایش وضعیت میزان باز شدن جک های بالابر، میزان ظرفیت نامی بار قابل حمل را بر اساس وضعیت لحظه ای جرثقیل تشخیص می دهد.

ترکس

جرثقیل برجی CTT 472-20 یک دستگاه در دامنه ۲۲ تن است که حداکثر طول جیب آن ۲۶۲.۵ فوت و بیشترین بار قابل جابجایی در حداکثر طول جیب، ۴.۴ تن برآرود شده است. با ممان بار ۴۷۰ متر-تنی، این جرثقیل قابلیت حمل بارهای عظیم را در طیف ظرفیت خود می بیند. ۱۱ تنظیمات جیب مختلف از ۳۰ تا ۸۰ فوت بر اساس شرایط کار گوناگون برای این دستگاه قابل استفاده است. تمامی این جیب ها مجهز به ملحقات کافی برای نسب آسان در ارتفاع می باشند. صندلی کاربر این دستگاه کاملاً ارگونومیک بوده و یک نمایشگر ۷ اینچی با امکان نمایش اطلاعات کاربری و عیب یابی برای آن در نظر گرفته شده است.

کوبوتا

بیل KX033-4 کوبوتا یک استیک بازشونده (به اندازه ۸۰ سانتی متر) دارد که برای این مینی بیل ۳ تن، عمق دسترسی حفاری ۳.۶۵ تا ۵.۵ متر را فراهم می کند. موتور با تزریق مستقیم کوبوتا، سیستم پایین آوردن خودکار ادوات برای شروع حرکت دستگاه با در نظر گرفتن میزان کشش و وضعیت سطح زمین از دیگر تجهیزات این دستگاه است. سیستم کاهش دور اتوماتیک بر روی این دستگاه در صورتی که اهرم ها بیش از ۴ ثانیه بدون استفاده باشند فعال شده و موتور را در دور آرام قرار می دهد. دور موتور همزمان با تحریک اهرم ها توسط کاربر بطور خودکار افزایش پیدا می کند. نمایشگرسیستم کنترلی هوشمند کوبوتا اطلاعات حیاتی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

جان دیر

لوله گذار چرخ زنجیری ۱۰۵۰K با دو شاسی PL170 با ظرفیت ۷۷ تن و PL220 با ظرفیت حدوداً ۱۰۰ تن به بازار عرضه شد. موتور پایه انتخاب شده برای این دستگاه ۳۵۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. این قدرت در دو مسیر یکی انتقال قدرت هیدرواستاتیک و دیگری تجهیزات الکتروهیدرولیک لوله گذار هدایت می شود. طراحی بوم با امکان نصب سریع همراه بود است. کابین برای آسایش بیشتر کاربر بر روی دستگاه تعبیه شده و عملکردهایی از قبیل خط لوله، بوم و وزنه تعادل توسط اهرم کنترلی قابل کاربری است. طراحی شیشه ای سقف کابین قدرت دید بیشتری نسبت به بوم ارائه می کند. دستگاه به گونه ای طرای شده که در صورتی که تامین کننده تجهیزات بوم سیستم پایش بار ارائه کند بتوان از آن در داخل کابین استفاده نمود.

جی سی بی

تله هندلر ۵۱۰-۴۲ با ظرفیت نامی ۴۵۳۶ کیلوگرم در ارتفاع ۴۲ فوتی بدون نیاز به اوتریگر، توسط جی سی بی به بازار عرضه شده است. این دستگاه با دو موتور ارائه شده است. یک موتور ۱۰۹ اسب بخاری (بدون نیاز به DPF) و موتور دیگر ۷۴ اسب بخاری (بدون نیاز به DPF و DEF). فواصل سرویس در این دستگاه به ۵۰۰ ساعت گسترش یافته و سرویس تسهیل شده است. امکان اتصال دستگاه به سرورهای پشتیبان سرویس و نگهداری جی سی بی وجود دارد که بدینوسیله اطلاعات دستگاه به صورت از راه دور قابل پایش و کنترل می گردد.

دوسان

لودر DL280-5 با موتور ۱۷۲ اسب بخاری در رده وزنی میان مدل های ۲۵۰ و ۳۰۰ ارائه شده است و باکت استاندارد ۲.۸۲ متر مکعبی بر روی آن نصب شده است. مشخصاتی از قبیل رادیاتور با پره های پهن، محیط بازتر نصب رادیاتور برای جلوگیری از گرفتگی احتمالی، محورهای سخت و مخصوص کار سنگین که امکان استفاده از لاستیک های توپر را نیز فراهم کرده است به همراه یک اهرم ارتقاءیافته کنترل جهت حرکت از جمله امکاناتی است که همراه با این دستگاه ارائه شده است. ارتفاع تخلیه بار این لودر ۲.۷۴ متر می باشد.

کیس

بیل CX145D SR با طراحی بهینه برای به حداقل رساندن شعاع گردان، از یک وزنه تعادل جمع و جور و چیدمان متمرکز بوم نسبت به شاسی بهره می برد و موتور این دستگاه ۱۰۲ اسب بخار قدرت دارد و در عین تطابق با استاندارد آلایندگی TIER 4 FINAL نیازی به استفاده DPF برای آن وجود ندارد. هیدروپمپ این بیل بصورت الکترو- هدیرولیکی کنترل می شود، شیر کنترل بزرگ در کنار سنسورهای دقیق، قابلیت حمل بار و سرعت پاسخ دستگاه را افزایش می دهد. سیستم افزایش قدرت هیدرولیک خودکار، قدرت حفاری را در کاربری های سخت افزایش می دهد. همچنین استفاده از ۳ حالت کاری در طراحی این دستگاه باعث شده که بتوان میزان بازدهی آن را مطابق با هر شرایط کاری تنظیم نمود. گردان آزاد، پورت های نمونه گیری روغن، تغییر دهنده الگوی کنترلی اهرم ها (از ISO به SAE و بالعکس)، دوربین های دید عقب و کنار بهمراه صندلی هوایی دارای گرمکن از دیگر امکانات این دستگاه برشمرده شده است.

کاترپیلار

لودرهای میان وزن جدید کاترپیلار در سری M ارائه شده اند. این طیف شامل دستگاه هایی همچون ۹۵۰M، ۹۶۲M، ۹۶۶M، ۹۷۲M، ۹۶۶M XE، ۹۷۲ M XE، ۹۸۰M و ۹۸۲M است. سیکل کار این دستگاه ها در ادامه اصلاحاتی که کاترپیلار در مسیر ارتقاء محصولاتش همواره به مشتریان ارائه نموده است، کاهش پیدا کرده، همچنین افزایش امکانات ارتباطی دستگاه، افزایش راحتی کاربر امنیت کار با دستگاه از جمله اصلاحات انجام شده در این سری بوده است. سیستم های اندازه گیری میزان بارگیری در کنار امکانات ارتباطی و تلماتیک دستگاه باعث شده بهره وری با سری M افزایش ویژه ای را تجربه کند. دیگر سیستم به کار رفته در این سری APA یا همان کاربری تولید پیشرفته است که بکمک یک داشبورد گرافیکی پیشرفته می توان میزان بهره وری دستگاه را بطور لحظه ای پایش کرد. سیستم مدیریت تولید کاترپیلار یا همان CPM هم در سری M ارتقاء پیدا کرده و با امکان ذخیره سازی اطلاعات بیشتر ارائه شده است. صندلی بسیار راحت با سیستم گرم کن و سرد کن، کابین جادار و شیک، میزان مصرف سوخت کمتر و سیستم MSHA جهت افزایش ایمنی در هنگام نظافت دستگاه از دیگر ویژگی های این سری محسوب می گردد.

کوماتسو

دامتراک های شاسی- صلب HD325-8 و HD405-8 با وزن خالص ۴۷۵۴۹ و ۵۲۱۲۱ کیلوگرم و با ظرفیت های حمل بار ۴۰.۳ و ۴۴.۱ تن جایگزین سری هفت این شرکت شده اند. این دامپتراک های جدید ۵۱۴ اسب بخار قدرت خود را از یک موتور TIER 4 FINAL دریافت می کنند که ۹ درصد مصرف سوخت کمتر نسبت به سری ۷ دارد. سیستم خاموش کن اتوماتیک در حالت آماده به کار به مصرف کمتر سوخت در این مدل ها کمک می کند. گیربکس این دستگاه ها از نوع ۷تمام اتوماتیک با دنده در جهت جلو/ یک دنده در جهت عقب است که مجهز به لاک آپ تک دیسک تر نیز می باشد. این گیربکس با سیستم کنترلی متعادل کننده K-ATOMiCS کوماتسو ارائه شده است که انتخاب دنده بهینه برای حرکت را به نرمی و در بهینه ترین حالت انجام می هد. قابلیت SKIP-SHIFT بدون احتیاج به انتخاب راننده کاهش دنده را انجام می دهد که این ویژگی در هنگام حرکت در سربالایی ها بسیار مفید خواهد بود. حداکثر سرعت این دستگاه ها ۴۱ مایل بر ساعت تعیین شده است. سیستم کنترل کشش کوماتسو که ترمز مستقل را بر چرخ های مختلف و با توجه شرایط دستگاه و زمین اعمال می کند، در این ماشین آلات تعبیه شده است. سیستم پیشرفته ریتاردر بکار رفته در این دامپتراک ها امنیت کار دستگاه در سرازیری ها را با محدود سازی سرعت تامین می کند. روغن ریتاردر بطور مداوم خنک می گردد. قابلیت استفاده از دکمه KICK-OUT برای کاملاً باز شدن جک دامپ، مانیتور ۷ اینچی، سیستم اندازه گیری میزان بار و میزان بهره وری، دوربین دید عقب، صندلی دارای سیستم تعلیق هوایی و مجهز به گرمکن و سردکن به همراه سیستم سیستم تلماتیک انحصاری کوماتسو از دیگر امکانات این دستگاه ها محسوب می گردد.

 

درج دیدگاه