حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

نوشته بلاگ

معرفی و بررسی ویژگی های پمپ بتن شویینگ مدل S43SX

مرداد ۴, ۱۳۹۹ عمومی

کمپانی شویینگ با معرفی پمپ بتن S43SX استانداردهای جدیدی در ساخت پمپ های بتن سایز متوسط ارائه داده است. یک مجموعه بوم ۵ تکه تاشو به طول ۴۰ متر و ۹۱۸ درجه، مجموع زوایای قابل تنظیم بوم های آن با جک های حفظ تعادل جدیدی که در حالت جمع، فضای کمتری نسبت به نمونه های مشابه قبلی اشغال می کنند ولی در زمان استفاده، فاصله سر به سر پایه های تعادل هر طرف به ۸.۸ متر می رسد، نهایتاً دارای وزنی کمتر از نمونه های پیشین می باشد.

یکی از مزیت های این پمپ بتن، میزان چرخش مفصل بوم پنجم است که تا ۲۷۰ درجه قابلیت چرخش دارد و پمپ را قادر می سازد در فضای محدود سازه ها نیز دسترسی خوبی داشته باشد و یا می توان عمل تزریق بتن را حتی در نزدیکی سپر کامیون حمل پمپ بتن نیز صورت داد. سازنده دستگاه حتی قابلیت افزایش طول نهایی بوم ها به میزان ۲.۳ متر بیشتر را به صورت انتخابی در اختیار خریداران قرار داده است.

کانال انتقال بتن ۵ اینچی این دستگاه، به نحوی بر روی بوم نصب گردیده که در زمان باز و بست بوم ها، کمترین تنش به آنها وارد شود. بوم ها نیز باید در زمان حرکت بتن داخل لوله های مجاورشان، در معرض کمترین شتاب عرضی (نیروی اویلر) قرار بگیرند. در این راستا سازنده سعی کرده با جابجا کردن موقعیت لوله با بوم در مکانهای مختلف، به این اهداف دست یابد.

نسبت بین گشتاور بارگذاری به وجود آمده در حین کارکرد پمپ و وزن کاری دستگاه با میزان پایداری دستگاه در محوطه های ساخت و ساز، یک فاکتور مهم در خصوص طراحی سازه و طول بازشدن جک های تعادل یک پمپ بتن می باشد.

در حالیکه اغلب سازندگان پمپ های بتن سعی کرده اند با تجهیز دستگاه هایشان به جک های کشویی-تلسکوپی یا تاشو، تعادل پمپها را تامین کنند، کمپانی شویینگ با تجهیز پمپ بتن جدید خود به جک SX سعی بر معرفی محصولی بهینه سازی شده کرده است. این جک ها در زمان عدم استفاده، بر روی بدنه دستگاه قرار دارند و در زمان استفاده، با یک حرکت قوسی باز می شوند و ساختاری شبیه حرف X را بوجود می آورند. با توجه به قابلیت تنظیم میزان بازشدگی عرضی جک ها، این امکان فراهم است که محل تعبیه هرکدام از جک ها، به یک نقطه محدود نشود و در طول حرکت شعاعی جک ها که کمانی ۱۴۰ درجه ای می باشد، در هر سطح مناسب، قابل تعبیه هستند. همچنین با توجه به محدودیت های احتمالی که در بعضی مکان ها نظیر خیابان ها و معابر وجود دارد، می توان با توجه به حجم فعالیت، هر کدام از جک های ۵.۲ متری را به میزان مناسب باز نمود.

برخلاف دیگر پمپ بتن های موجود در بازار که برجک گردان بوم آنها قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه در یک سمت دارد، برجک گردان این پمپ می تواند در هر سمت، ۳۷۰ درجه گردش نماید. از دیگر مزایای این پمپ بتن، می توان به نصب تانک آب شستشوی ۶۰۰ لیتری لوله های بتن، ریموت کنترل دستگاه ، مجهز به علائم هشدار دهنده و سرویس و شستشوی راحت لوله های بتن دستگاه اشاره کرد.

جدول مشخصات

C:\Users\ahrari\Desktop\صفحه 11 - ساختمانی\پمپ بتون شویینگ\تصاویر\جدول مشخصات.jpg

 

درج دیدگاه