حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

نوشته بلاگ

دونده ای سنگین وزن برای مسیرهای طولانی – معرفی دامنه جدید لیفتراک های سنگین شرکت لینده

مرداد ۵, ۱۳۹۹ عمومی

نویسنده: علیرضا نظرآهاری

شرکت آلمانی لینده به عنوان یکی از برترین سازنده های لیفتراک در جهان همواره با عرضه محصول جدیدی مشتریان خود را شگفت زده می کند. از نظر نویسنده شرکت لینده هرآنچه که شما می خواهید را در زمینه جابجایی مواد بدون اینکه اطلاع داشته باشید برایتان تولید می کند. در این مقاله نگاهی داریم به محصول جدید این شرکت در دسته سنگین وزن با نام HT100 – HT180DS لیفتراکی قدرتمند با فناوری جدید در تناژ باربرداری ۱۰ الی ۱۸ تن
لینده از این محصول به عنوان یک کار هنری در عین حال فنی با تضمین عمر کاری بالا یاد می کند ، ترکیبی از هماهنگی بین موتور دیزلی مدرن و سیستم انتقال قدرت هیدرودینامیکی ( گیربکس پاورشیفت بسیار هوشمند ) باعث شده تا عملکرد فوق العاده در جابجایی بار داشته باشد. در این دستگاه رعایت دید بصری اپراتور هنگام بارگیری بارهای حجیم و بارگیری در ارتفاع در الویت طراحی قرار گرفته و دید ۳۶۰ درجه ای کابین خود بیانگر این مطلب است.

نگاهی به آیتم های مثبت و منحصربفرد در HT100 – HT180DS

ایمنی

کابین در تمام انواع لیفتراک به عنوان یک محافظ جان اپراتور محسوب می شود و طراح علاوه بر رعایت مسائل ایمنی باید تمهیداتی اندیشه کند تا ستون های محافظ و سقف باعث ایجاد نقطه کور دید بصری اپراتور هنگام بارگیری نشود. در HT100 & HT180DS سقف شیشه ایی کابین کاملا محکم و محافظت شده تضمینی برای امنیت اپراتور است. این نوع سقف می تواند دید فوق العاده عالی را به اپراتور هنگام بارگیری در ارتفاع بدهد. سیستم خروج دود موتور (اگزوز) در این مدل طوری طراحی شده که هنگام حرکت در دنده عقب دید راننده را برای رصد فضای پشت لیفتراک مختل نمی کند. سیستم تهویه داخل کابین ( به شکل آپشن ) یک فضای مطلوب را در شرایط آب و هوایی مختلف برای راننده فراهم می کند تا بتواند تمرکز بهتری روی کار با لیفتراک داشته باشد.

لیفتراک های سنگین وزن عموما در فضاهای باز، بنادر ، اسکله ها ، صنایع فولاد ، صنایع چوب و مکان های باز بارگیری نسبتاً شلوغ کار می کنند که تردد بالای سایر وسایل نقلیه باری و عابرین پیاده امکان برخورد را به دلیل بزرگی لیفتراک و دارا بودن نقاط کور و منطقه خطری حدود ۲۰ متر بسیار افزایش میدهد. لینده در این مدل با طراحی خاص وزنه تعادل عقب ( شیب دار کردن انتهای وزنه به سمت پایین و ایجاد فضای بیشتر برای رصد دید بهتر فضای عقب) این مشکل را تقریباً رفع کرده و با قراردادن بوق دنده عقب که صدایی معادل ۸۵ دسی بل تولید می کند خطر برخورد را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

نکات برجسته

سقف شیشه ای
بوق دنده عقب پرقدرت
دید ۳۶۰ درجه ایی راننده
ارگونومی

طراحی حساب شده صندلی و جانمایی کنترلرهای دستگاه باعث شده تا راننده با در اختیار داشتن کامل دستگاه حین بهره برداری، عملکردی فوق العاده از خود نشان دهد.طراحی منحصربفرد کابین ( تقریبا شیشه ایی) یک دید کلی به اپراتور می دهد و باعث می گردد تا راننده حرکات اضافی سروگردن، خم شدن به چپ و راست برای بهتر دیدن نقاط کور را نداشته باشد. فرمان تلسکوپی، صندلی قابل تنظیم، کمربند ایمنی، صفحه نمایش با رزولوشین بالا و انواع تجهیزات مختلف دیگر توانسته یک فضای راحت و قابل دسترس برای هرفرد با هر سلیقه و جسه که بخواهد از این لیفتراک استفاده کند را فراهم می سازد.

نکات برجسته
فرمان و صندلی قابل تنظیم
کابین مستحکم با تعداد زیادی ارتعاش گیر جهت از بین بردن هرگونه لرزش در اتاق
صندلی هیدرولیکی شناور
لرزش بسیار کم هنگام کار در کابین

سرویس و نگهداری

HT100 – HT180DS موتور پیشرفته Perkins با سیستم سوخت رسانی جدید به عنوان قلب تپنده لیفتراک توانسته مدت زمان سرویس را از ۵۰۰ ساعت تا ۷۵۰ ساعت افزایش دهد. یک نمایشگر ۷ اینچی به اپراتور این امکان را می دهد تا به راحتی موتور و سایر قسمت های لیفتراک را مانیتور کند. حسگرهای تعبیه شده در موتور برای اخطار زمان سرویس های دوره ای و همچنین استفاده از سیستم ناوبری و کنترل از راه دور مختص لینده باعث شده تا در تمام شرایط کاری لیفتراک رصد شود. اطلاعات دقیق سرویس و نگهداری ذخیره شده در کامپیوتر لیفتراک تکنسین ها را با سرعت و دقت بیشتری برای انجام امور PM دستگاه هدایت می کند. کابین این لیفتراک توسط سیستم هیدرولیکی مجزا به سمت جلو خم شده و فضایی کاملاً باز را (در تمام اطراف موتور و گیربکس) در اختیار تکنسین برای انجام امور سرویس و تعمیر قرار می دهد.

C:\Users\AfterSales-1\Desktop\تصاویر\14121-3516281.jpg

نکات برجسته
فاصله سرویس نگهداری طولانی
دسترسی از هر طرف به موتور و تجهیزات مکانیکی
سیستم مانیتورینگ سرویس لینده

آپشن ها


سیستم تشخیص میزان باد تایرها
سیستم تشخیص میزان وزن بار
شیرکنترل با ۶ خروجی جهت نصب ۴ الحاقیه هم زمان
نمایشگر ۷ اینچی با قابلیت روئیت میزان رنج سرعت،میزان وزن بار

*نگاه دور لینده در مورد طراحی جدید کابین در این مدل لیفتراک
در نگاه بلند مدت لینده طراحی کابین قابل چرخش در دستور کار قراردارد.چرخش کابین ۹۰ درجه به سمت چپ،چرخش کابین ۶۰ درجه به سمت راست و همچنین چرخش ۱۸۰ درجه ای به سمت چپ راننده را در بهترین موقعیت قرار میدهد.

C:\Users\AfterSales-1\Desktop\liftruck\4_5775963579773617511\Drehkabine-90-Stellung (1).jpg

مزایای کابین قابل چرخش در یک نگاه
۱:استفاده افراد ناتوان و دارای معلولیت حرکتی از لیفتراک
۲:حرکت آسان دنده عقب در مسافت های طولانی
۳:کاهش موقعیت های خطرآفرین برخورد با عابر و وسایل
۴:بارگیری سریع
۵:دید بهتر
۶:طول عمر بالا و هزینه کم نگهداری

درج دیدگاه