حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

حمیدرضا احراری

کارآفرین و توسعه دهنده کسب و کار

مشاور ارشد مدیریت دارایی‌های فیزیکی

مربی و منتور رشد و یکپارچگی

نوشته بلاگ

آخرین پیشرفت ها در صنعت تولید لیفتراک

مرداد ۶, ۱۳۹۹ عمومی

سری جدید S معرفی شده است!

شرکت CLARK فعال در زمینه جابجایی مواد، از سری جدید لیفتراک های مجهز به موتور های احتراق داخلی پرده برداری کره است.

تازه ها در این سری:

  • استفاده از قطعات هوشمندانه، قوی و ایمن
  • دامنه بار کامل هم در تنظیمات بادی و هم در تنظیمات بالشتکی.
  • کنترل ایده آل کاربر با استفاده از مانیتور ۵ اینچی متصل به مرکز اطلاعات
  • ترمز های تر قوی مجهز به سیستم خنک شونده
  • مجهز به تکنولوژی محدودسازی سرعت
  • محور فرمان و شاسی اثبات شده کلارک
  • مجهز به موتور ۲.۵ لیتری گازسوز FORD / موتور ۲.۷ لیتری دیزل T4F ایسوزو
  • مجهز به سیستم تلماتیک بصورت استاندارد
  • دوره وارانتی ۲ ساله (یا ۲ هزار ساعت) کامل
  • دره وارانتی ۵ ساله (یا ۵ هزار ساعت) برای اجزای اصلی

سری S لیفتراک های کلارک یک طراحی مبدعانه با همکاری تیم های مهندسی، فروش، بازاریابی و مصرف کننده های نهایی در سراسر آرمیکای شمالی، آسیا، استرالیا و اروپا است. این مدل ها حاصل تجربه ۳ سال طراحی جهانی، نمونه سازی و تست های فراگیر در سایت است. هر دو مدل LPG، دوگانه سوز و دیزل در مدل های S در دسترس مشتری قرار گرفته است تا بازارهای سراسر جهان را با هر نیازی پوشش دهد. در این مدل ها از قطعاتی هوشمندانه، مستحکم و ایمن استفاده اشده است. استفاده هوشمندانه از قطعات شامل تعبیه داشبورد تعاملی، سیستم عیب یابی خودکار بر مبنای تعامل، سیستم پایش کارکرد موتور و گیربکس، سیستم یادآور سرویس های دوره ای، سیستم های استاندارد ارائه گزارش های کاربری و عملکردهای متعدد تحت کنترل کاربر در این مدل ها مورد توجه قرار گرفته است. استحکام در این مدل ها با استفاده از سیستم هایی همچون ترمزهای خنک شونده دیسکی تر بصورت استاندارد و شاسی کاملاً جوشکاری شده I شکل، بکارگیری کالسکه ی مجهز به ۶ غلتک، غلتک های کفگرد خارجی و بکارگیری قطعات فولادی در قسمت درب موتور و پوشش های کناری فراهم گردیده است.

ایمنی نیز در قالب استفاده از سیستم هایی همچون ترمز پارک خودکار، کنترل محدود کننده سرعت، افزایش وسعت دید کاربر، دوربین دید عقب (بصورت سفارشی)، کمربند ایمنی پیشرفته، سیستم تشخصی حضور اپراتور انحصاری کلارک و تعیین صحیح مرکز ثقل دستگاه، بصورت خلاقانه ای رعایت شده است.

دنیس لارنس، مدیر عامل شرکت کلارک در خصوص اهمیت ارائه این سری از لیفتراک ها به بازار آمریکای شمالی میگوید: “کلارک همواره بازار را با ایده های خلاقانه خود در طراحی لیفتراک هدایت میکند. ارائه سری S دستیابی و حضور لیفتراک های تولیدی ما را در لبه تکنولوژی تضمین نموده است. من به تلاش های تیم مهندسی شرکت افتخار میکنم.”

چاک موراتز، مدیر ارشد مهندسی جهانی کلارک در خصوص این مدل های جدید چنین میگوید: “توسعه و طراحی مدل های S از سه سال پیش با تمرکز بر طراحی بدون عیب دستگاهی که کاربر بخش عمده ای از زندگی کاری خود را با آن سپری میکند آغاز شد. نیروی کمتر مورد نیاز برای بکارگیری ترمزها، اهرم های ارگونومیک و نویز و ارتعاشات کمتر، سهولت در کاربری و بسیاری از دیگر ویژگی های متمرکز بر شعار فوق در دستور کار تیم طراحی قرار داشته است. در این روند بازخورهای قابل توجهی از نمونه های بکار گرفته شده در سایت و نظرات مشتریان گرفته و اعمال شده است که گویای تمایل آنها برای بکارگیری این دستگاه میباشد.

مانند تمامی محصولات جدید پیشین در کلارک، این مدل های جدید نیز بصورت کامل توسط سیستم پشتیبانی خدمات پس از فروش کلارک (PartsPRO) حمایت میشوند. کتاب های قطعات، اپراتوری و تعمیرات این دستگاه ها در کنار دسترسی کامل به قطعات یدکی در این برنامه بطور کامل در اختیار مشتریان قرار داده میشود.

شرکت تویوتا لیفتراک ها و ریچتراک های جدید برقی خود را به بازار معرفی میکند

برند استرالیایی تویوتا که رهبری بازار را در زمینه جابجایی مواد برعهده دارد دو مدل محصول برقی برای جابجایی مواد در انبارها معرفی میکند: لیفتراک چهار چرخ ۸FB و ریچتراک ۸FBR

سری ۸ لیفتراک های FB و ریچتراک های FBR نسبت به سری ۷ این دستگاه ها از بازدهی و بهره وری بالاتر و همچنین سهولت کاربری و ایمنی بیشتر برخوردار هستند. ۸ مدل لیفتراک ۸FB در بازه ۱.۵ الی ۳ تن و ۹ مدل ریچتراک ۸FBR در بازه ۱ الی ۲.۵ تن طراحی و ارائه شده است.

مزیت اصلی در این مدل های جدید عبارتست از ساعت کاربری بیشتر به و عمر باتری بالاتر، کاهش مصرف برق و بالطبع کاهش هزینه های شارژ، بروزرسانی سیستم پایداری فعال تویوتا (SAS) در زمینه ارتقاء ایمنی و در دسترس قرار گرفتن سیستم I-Site تویوتا برای مدیریت ناوگان (این سیستم بصورت استاندارد بر روی محصولات جدید در دسترس قرار گرفته است.)

گلن رایان، مدیر تولید محصولات مرتبط با جابجایی مواد تویوتا، میگوید مزایایی همچون سهولت کاربری، طراحی ارگونومیک تر و امنیت بیشتر را برای مشتریان و کاربران فراهم نموده است. “لیفتراک های جدید طراحی و ویژگی های پیشرفته تری دارند، ریچتراک های جدید نیز تا ۱۰ درصد بازدهی بیشتر و مصرف کمتر از انرژی برق را بدلیل استفاده از موتور های AC و سیستم هیدرولیک پربازده در دسترس قرار میدهند. تمامی مدل های جدید مجهز به سیستم خودکار کنترل سرعت شده اند تا ایمنی بیشتری را در هنگام دور زدن همراه با بار فراهم نمایند. این سیستم به طور خودکار سرعت حرکت دستگاه در حالت دور زدن بطور متناسب با میزان بار حمل شده، ارتفاع بار و میزان زاویه فرمان تنظیم مینماید تا ضمن حفظ ایمنی به افزایش بازدهی کار دستگاه نیز کمک نماید. در مدل های ۸FBN سیستم حساس به شیب نصب شده که بصورت خودکار مود کاری دستگاه را برای افزایش قدرت شیب روی تنظیم مینماید. این سیستم سهولت کاربری و بهره وری دستگاه را افزایش میدهد.

گلن رایان همچنین میگوید: “مدل های ۸FBR آخرین بروزرسانی سیستم کنترل فعال پایداری تویوتا موسوم به SAS را بهمراه دارند، تا در هنگام دور زدن و جابجایی بار از بالاترین پایداری ممکن بهره مند باشند. این سیستم سیستم تعلیق دستگاه را در حالتی که دکل در ارتفاع بیش از ۳ متر بالا رفته باشد، قفل نموده تا بیشترین پایداری طولی و عرضی ایجاد گردد. ویژگی های مکمل ایمنی از قبیل خاصیت ضد غلت، ترمز کمکی بر روی محور جلو در یچتراک ها (برای ترمز پایدار حتی در حالتی که چرخ های محرک قفل شده اند) و همچنین سیستم کنترل کشش برای جلوگیری از لغزش و کنترل بهتر در این دستگاه ها تعبیه شده است. این دستگاه ها همچنین مجهز به ترمز سه حالته شده اند تا در زمان استفاده از ترمز حالت نرمی در کاهش شتاب حفظ شود و عمر باتری افزایش یابد. مانیتور دستگاه ها چندکاره و دارای نشانگر میزان بار میباشد.”

سیستم هایی همچون خاموش شدن خودکار، نگهداری بیشتر باتری و انتخاب مود کاری از جمله دیگر مشخصاتی هستند که تویوتا برای بهبود عمر باتری در این دستگاه ها تعبیه نموده است.

قدرتمند و در عین حال بصرفه!

شرکت میتسوبیشی طیف جدید از لیفتراک های برقی کانتربالانس ۴ تا ۵ تن خود را معرفی میکند.

مدل های FB40-50©۲ که برای صرفه اقتصادی طراحی شده اند. طیف جدید ۴ تا ۵ تن که جایگزین سه سری قبل خود خواهد شد از ۷ مدل تشکیل شده است که شامل مدل هایی با مرکز بار متمرکز و گسترده میگردد.

سری های جدید FB دو ویژگی عموماً متضاد را بطور همزمان در اختیار مشتریان قرار میدهند: صرفه اقتصادی و قدرت زیاد. این امر بوسیله استفاده از تکنولوژی موتورهای AC همراه با طراحی هوشمندانه شاسی و اجزاء کارساز که فاصله میان اجزاء هیدرولیک و الکترونیک را کاهش داده ممکن شده است.

عملکرد از نظر قدرت

در نتیجه تلاش های انجام شده در طراحی، سری های جدید FB40-50©۲ ۲۰% انرژی کمتر نسبت به مدل های قبلی مصرف میکنند. داده ها نشان میدهد که سری های جدید در دو زمینه عملکرد بهتری از رقبا دارند: مصرف انرژی و عملکرد (در طول سیکل های متعدد کاری). در عمل، این امر یعنی سری های جدید میتوانند با یک بار شارژ تا ۱۲.۵ ساعت بطور مداوم به کار گرفته شوند.

این مدل ها عمدتاً برای کاربری سنگین طراحی شده اند، مثلاً در ناوگان اجاره ای یا محیط های عمده فروشی، که در آنها موادی مانند اجزای سخت، مصالح ساختمانی، شیشه و تجهیزات باغداری جابجا میشوند.

این دستگاه برای کارایی بالا چه در محیط های داخلی و چه در محیط های خارجی طراحی شده اند. اجزای الکترونیکی، از استاندارد IP54 در زمینه محافظت برخوردار هستند، به این معنی که در برابر گرد و غبار و رطوبت مقاوم اند. برای شرکت هایی که بدنبال کاهش هزینه ها و آلایندگی کمتر میباشند، سری FB40-50© جایگزین مناسبی برای لیفتراک های دوگانه و دیزل میباشند.

انتخاب بیشتر

این طیف جدید شامل ۷ محصول از جمله دو لیفتراک متمرکز (C) میباشد. بدلیل ابعاد کوچک تر، این محصولات برای استفاده در محیط های متراکم با آرایش و قفسه بندی نزدیک به هم بسیار مناسب هستند.در این طیف همچنین ۲ مدل مخصوص (S) ارائه شده است که از نظر طول شاسی مشابه مدل های دیگر است اما مرکز بار آن بجای ۵۰۰ میلیمتر، ۶۰۰ میلیمتر در نظر گرفته شده است، بدین معنی که این دستگاه ها میتوانند بارهای عریض و طویل تری را بدون کاهش چشمگیر قدرت بالابری، جابجا کنند.

قابلیت سفارشی سازی و تنظیمات کامل، به مشتریان این اجازه را میدهد که این دستگاه ها را بطور متناسب با کاربری بخصوص خود تغییر دهند. این قابلیت در امور زیر شایان ذکر است:

  • دو سیستم کنترلی: سیستم اقتصادی برای کاهش چشمگیر مصرف انرژی و سیستم حرفه ای برای سرعت بالاتر حرکت و جابجایی بار
  • ۴ روش شارژ باتری: بر اساس نیاز کاربری
  • ۵ نوع کابین متفاوت قابل نصب
  • ۲ بسته محیطی شامل بسته مخصوص کاربری در سردخانه
  • دو نوع سیستم فرمان: شامل فرمان برقی که عملکرد را تا ۳% افزایش داده و کاهش ۷% مصرف انرژی را به همراه دارد.
  • ۵ نوع تایر
  • و طیف گسترده ای از تجهیزات جانبی

حداکثر راحتی

طراحان این مدل ها با در نظر گرفتن هدف کاربری سنگین برای انی دستگاه ها توجه ویژه ای به حفظو ارتقاء راحتی کاربر داشته اند. بعنوان مثال، کابین با فضای قابل توجه بر روی سیستم شناور کننده سوار شده تا کمترین ارتعاشات از شاسی به کابین منتقل شود. قابلیت تنظیم برای جایگاه دست کاربر، موقعیت میل فرمان و صندلی تضمین میکند که خستگی ناشی از کار برای کاربر به حداقل برسد. استفاده از یک مانیتور که نشاندهنده اطلاعات کامل دستگاه بصورت واضح و خوانا میباشد سبب گردیده تا کاربر بتواند براحتی وضعیت کاری دستگاه را بطور متناسب با نوع کار تنظیم نماید. همچنین چینش فضاها قابلیت نگهداری لوازمی و تجهیزات از جمله کتاب و … را در داخل کابین فراهم میکند.

توجه ویژه به ایمنی در جزئیات لحاظ گردیده است، از جمله سیستمی که بطور خودکار در هنگام پیچیدن دستگاه سرعت را کاهش میدهد تا از خطرات احتمالی در حین حمل بار جلوگیری گردد. در این مدل ها ترمز کاملاً خودکار در کنار آلارم دنده عقب تعبیه شده تا از حرکت ناخواسته و چپ کردن احتمالی دستگاه در هنگام قرار گرفتن در شیب جلوگیری گردد.

موتور جدید LPG و افزایش بازدهی و توان در لیفتراک های Hyster

موتورهای LPG سوز برای برخی از لیفتراک های گازسوز هایستر در اروپا معرفی شده است. موتورهای جدید PSI بازدهی و توان بیشتری دارند که به افزایش بهره وری و کاهش هزینه های کاربری منجر میگردد.

موتورهای جدید گازسوز PSI با طراحی مستحکم، قابل اعتماد و کم صدا توسط هایستر در دوره های تست مکرر آزمون در شرایط سخت به کار گرفته شده اند. طبق گزارشات این موتورها عملکرد بهتری را در عین کاهش مصرف سوخت در سیکل های کاری متعدد در مقایسه با مدل های قبلی فراهم مینمایند. رابرت ویجناند مدیر تولید هایستر اروپا میگوید: “تعدادی از محصولات هایستر قابلتی حمل بار بالاتری نسبت به رقبا در رده وزنی خود دارند. این مدل ها قدرت و استحکام فوق العاده ای را در انجام امور لجستیک عمومی در شرایط سخت کاری در اختیار کاربران و مشتریان قرار میدهند.”

برای اولین بار موتورهای استندارد گازسوز، در مدل های بهینه شده از لحاظ فضای S2.0-3.5FT در ژانویه ۲۰۱۵ معرفی شدند. همینک مدل های پیشرو H2.0-3.5FT همراه با H2.0-3.0XT مجهز به موتور ۲.۴ لیتری PSI برای استفاده روزمره توسط هایستر در بازرهای ایرلند شمالی معرفی شده اند. مدل های کوچک تر H1.6-2.0FTS نیز با موتور ۲ لیتری PSI راهی بازار شده اند.

موتور های جدید همزمان با افزایش قدرت عملکرد، صدای کمتری تولید میکنند و به همین جهت راحتی اپراتوری در محیط های کاری افزایش می یابد. صدای تولیدی در بعضی مدل های به ۷۳ dB(a) در مود کاری اقتصادی کاهش یافته است.

در تمامی مدل ها امکان انتخاب مود کاری توسط کاربر وجود دارد. رابرت ویجناند در این خصوص می افزاید: “این مود های کاری به کاربر اجازه میدهد تا وضعیت کاری دستگاه را مطابق با شرایط کار تغییر دهد.”

مود اقتصادی دستگاه را در وضعیت قرار میدهد که مصرف سوخت تا ۲۴% کاهش یافته و یالطبع صدای تولیدی نیز کاهش یابد. مود قدرتی دستگاه بهره وری را با مصرف سوخت ۱۰% کمتر از موتورهای قبل، تا ۸% افزایش میدهد. بعضی مدل ها با موتور ۲.۴ لیتری PSI به مود اقتصادی پیشرفته نیز مجهز شده اند، که میتواند تعادل بهتری بین قدرت و مصرف سوخت برقرار نماید.

در مدل های FORTENS مزایای بیشتری همچون سیستم خنک کاری پیشرفته مجهز به رادیاتور ضد گرفتگی استاندارد دارای امکان الحاق تجهیزات تکمیلی برای مکان های بسیار گرم، یا محل های با گرد و غبار بسیار زیاد که امکان گرفتگی بیشتر میشود نیز فراهم شده است. قابلیت سرویس نیز افزایش یافته و زمان تعویض تسمه میل سوپاپ به عنوان مثال از ۳۵۰۰ ساعت به ۵۰۰۰ ساعت افزایش یافته است.

رابرت ویجناند می افزاید: “شرکت هایستر لیفتراک هایی با انواع مختلف موتورهای احتراق داخلی را به مشتریان معرفی میکند تا بتوانند بر اساس نیاز خود مدل مورد نظر را انتخاب و استفاده کنند. مشتریان لیفتراک های LPG سوز با تطابق دادن نیاز کاری با مدل هایی همچون XT یا FT میتوانند از قابلیت اطمینان بیشتر و هزینه های کمتر نگهداری بهره ببرند.”

PSI یک شرکت اساً آمریکایی تولید کننده موتور است که از سال ۱۹۸۵ بر تولید این قطعات متمرکز شده است. PSI از تامین کنندگان متعهد و اثبات شده هایستر در طول سالیان گذشته محسوب میگردد که توانسته موتورهای قابل اطمینان در کلاس رهبری بازار تولید نماید.

 

درج دیدگاه